Onze kwaliteit
We gaan uit van hoge verwachtingen
In 2029 is werken vanuit hoge verwachtingen gewoon voor ons. Niet omdat alles perfect moet, maar omdat we geloven in ontwikkeling. En omdat we weten dat verwachtingen gedrag beïnvloeden.
Kijken naar mogelijkheden zit in onze aard. Pedagogisch optimisme noemen we dat. De kunst is dat vast te houden, ook als het even tegenzit met een leerling. De kunst is ook om hoge verwachtingen te hebben van iederéén met wie we werken. Of het nu ouders, collega’s, partners, directies of bestuurders zijn.
Ons onderwijsaanbod is ambitieus. We werken steeds meer evidence-informed: we combineren ervaring met inzichten uit onderzoek. Wat goed werkt, bouwen we uit. We experimenteren, maar niet lukraak - we doen het doordacht, lerend en altijd samen. We werken met een heldere pdca-cyclus, en nemen de tijd voor het goede gesprek.
We staan stil bij wat werkt, en delen dat met elkaar. Ook leren we van wat minder goed gaat. Zo verhogen we de kwaliteit van onze organisatie en ons onderwijs continu.
We ervaren vrijheid, dankzij heldere kaders
Onderwijskwaliteit is voor ons essentieel. Daarom werken we in 2029 met heldere kaders voor bijvoorbeeld pedagogisch en didactisch handelen, basisvaardigheden en het gebruik van evidence-informed werkwijzen.
Heldere kaders geven houvast en veiligheid, en daarmee de ruimte om te kunnen vernieuwen. Daarvoor is het wel belangrijk dat ze werkbaar zijn in de praktijk. Daarom stellen we de kaders samen op, volgens onze sturingsfilosofie.
Bovendien zorgen we dat onze processen en overleggen aansluiten bij die kaders. Én zorgen we voor een cultuur van vertrouwen, leren en reflectie. Leiderschap speelt daarbij een sleutelrol. Onze leiders zorgen voor duidelijkheid, helpen om feedback te geven en te ontvangen, en blijven samen kijken naar wat werkt.
